PENGUMUMAN


AlhamduliLlah, kerja-kerja baik pulih surau sekolah telah berjaya disiapkan. Kini, Surau Al-Hidayah telah dapat digunakan dengan selesa sekali.

Untuk itu, pihak PIBG dan juga warga SKTR1 keseluruhannya ingin mengucapkan setinggi-tinggi ucapan terima kasih kepada para budiwan atas sumbangan yang dihulurkan bagi memastikan kerja-kerja baik pulih Surau Al-Hidayah ini berjalan dengan lancar. Juga kepada semua pihak yang terlibat samada secara langsung atau tidak langsung dalam memastikan ianya dapat disiapkan.

ALlah Ta'ala jualah yang dapat membalas segala sumbangan para penyumbang.

Tuesday, March 20, 2012

Sekolah Kebangsaan Taman Rinting 1: Sambutan Maulidur Rasul SAW 1433H

8 MAC - Majlis Sambutan Maulidur Rasul SAW 1433H bagi peringkat sekolah telah diadakan dengan jayanya. Majlis dimulai dengan bacaan ayat suci al-Quran pada awal pagi dan dihiasi dengan beberapa persembahan daripada murid-murid SKTR1. Sebelum itu, murid-murid mendengar ceramah sekitar sejarah kelahiran Nabi Muhammad SAW yang saban tahun diraikan.
Majlis tersebut diserikan dengan kehadiran Tuan Guru Besar dan beliau sempat menyampaikan ucapan sempena majlis sambutan tersebut. Antara perkara yang disentuh oleh beliau ialah berkenaan pembinaan sahsiah murid-murid dan juga usaha menguasai Bahasa Arab. Majlis tersebut melibatkan semua murid sesi pagi dan petang.

Berikut antara foto-foto yang berjaya dirakam...


No comments:

Post a Comment

Nostalgia